Τοποθέτηση στην Επιτροπή Τουριστικής προβολής 20-12-2021

Για μια ακόμη φορά η Επιτροπή Τουριστικής Προβολής και τα Όργανα του Δήμου χρησιμοποιούνται από την Δημοτική Αρχή για την εκ των υστέρων νομιμοποίηση τετελεσμένων.

Ξαφνικά λοιπόν η Δημοτική Αρχή φέρνει προς επικύρωση στην Επιτροπή Τουριστικής Προβολής εισήγηση για την παραλαβή παραχθέντων τουριστικών σποτ για την προβολή του Δήμου Πρέβεζας συνολικού κόστους 9.176,00 ευρώ χωρίς να έχει προηγηθεί καμία διαδικασία πρόσκλησης ενδιαφέροντος, επιλογής ή ανάθεσης.

Πέραν των εύλογων ερωτημάτων που προκύπτουν γύρω από την νομιμότητα και αποτελεσματικότητα της διαδικασίας, είναι ορατή δια γυμνού οφθαλμού μια πρωτοφανής προχειρότητα και βιασύνη στην διαχείριση σοβαρών θεμάτων, όπως η Τουριστική ανάπτυξη, που για την παράταξή μας αποτελεί σημαντική αναπτυξιακή παράμετρο.

Δεν είναι δυνατόν, εν έτη 2021, που έχει συσσωρευθεί τεράστια εμπειρία στον Τομέα του τουριστικού προϊόντος ο Δήμος Πρέβεζας να λειτουργεί με αυτόν τον αποσπασματικό τρόπο, χωρίς σχέδιο και αγνοώντας τις πασιφανείς καλές, αλλά και νόμιμες πρακτικές. Στην εποχή του Διαδικτύου μια απλή αναζήτηση αναδεικνύει την τακτική άλλων Δήμων της χώρας που κινούνται με σχέδιο και στόχευση, χρησιμοποιώντας μάλιστα και συγκρίσιμα οικονομικά μεγέθη, πετυχαίνοντας σημαντικά και μετρήσιμα αποτελέσματα.

‘Άλλωστε πως μπορεί κανείς να φθάσει σε σοβαρό και πετυχημένο αποτέλεσμα εάν δεν ακολουθεί τα παρακάτω κατ ελάχιστον:

  1. Σχεδιασμό και Στοχοθεσία του παραγόμενου προϊόντος ώστε να δημιουργεί προστιθέμενη αξία για το παραγόμενο προϊόν, (με απλά λόγια τι θέλουμε να αναδείξουμε και γιατί).
  2. Υιοθέτηση τεχνικών προδιαγραφών που θα εξασφαλίζουν ένα επαγγελματικό αποτέλεσμα (Ενδεικτικά και στα πλαίσια του εποικοδομητικού τρόπου που λειτουργούμε αποστείλαμε προδιαγραφές που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν )
  3. Διασφάλιση της παραχώρησης των Πνευματικών δικαιωμάτων στο Δήμο και
  4. Την διασφάλιση της διαφάνειας και της μέγιστης δυνατής συμμετοχής από όλους τους επαγγελματίες της περιοχής με προφανές αποτέλεσμα την βελτιστοποίηση του αποτελέσματος αλλά και την συνετή διαχείριση των χρημάτων των Δημοτών.

Αντίθετα η Δημοτική Αρχή επέλεξε τον εύκολο δρόμο της απευθείας ανάθεση χωρίς.

Εδώ βέβαια υπάρχει μια μεγάλη αντίφαση στην πρακτική της Δημοτικής Αρχή, μιας και ο ίδιος ο Δήμαρχος σε πρόσφατη Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σχετικά με το Κολυμβητήριο, ανέφερε πως δεν θέλει προχειρότητες αλλά ολοκληρωμένες λύσεις στα ζητήματα που απασχολούν τον Δήμο, τακτική βέβαια που δεν συνάδει την συγκεκριμένη δράση αλλά έρχεται να συμπληρώσει μια σειρά παρόμοιες διαδικασίες, αποδεικνύοντας πως η δέσμευση αυτή είναι σε επίπεδο απλής ρητορικής.

Επειδή όμως η Τουριστική Ανάπτυξη είναι σοβαρή αναπτυξιακή παράμετρος για το Δήμο μας, για να είμαστε αποτελεσματικοί στο σύγχρονο σκληρό Τουριστικό περιβάλλον, που οι πόλεις αντιμετωπίζουν μεγάλο ανταγωνισμό σε διεθνή κλίμακα, θα πρέπει να εργαστούμε με συνέπεια, συνέχεια και επαγγελματισμό.

Και αυτό να συμβεί στην πράξη και όχι μόνο στα λόγια.

Για να καταφέρει η περιοχή μας να διαμορφώσει το δικό της αναπτυξιακό τουριστικό προφίλ και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες γύρω από αυτόν, όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές στο παρελθόν, πρέπει να είναι γνωστή και να κατέχει τη θέση που της αναλογεί στον παγκόσμιο χάρτη των ελκυστικών πόλεων και των περιοχών προορισμού. Η τουριστική προβολή της περιοχής αλλά κυρίως η συγκρότηση μιας συνολικής στρατηγικής επωνυμίας (branding) είναι ένας σημαντικός στόχος τον οποίο πρέπει να υπηρετούμε με προσήλωση.

Οι αποσπασματικές ενέργειες τουριστικής προβολής όπως η συγκεκριμένη, δεν είναι καθόλου αποτελεσματικές και σήμερα δεν νοούνται χωρίς την ανάπτυξη ολοκληρωμένων ψηφιακών εφαρμογών τις οποίες χρησιμοποιούν και αν δεν συνοδεύονται/υποστηρίζονται από ένα συνολικό στρατηγικό σχέδιο προώθησης που να βασίζεται σε σοβαρές μελέτες κι έρευνες.

Ο Δήμος όμως και παρά τις ειλημμένες αποφάσεις τόσο της Επιτροπής Τουριστικής προβολής όσο και τις πολλαπλές δεσμεύσεις του Δημάρχου στο Δημοτικό Συμβούλιο, διαθέτει μια πολύ ισχνή και υποβαθμισμένη παρουσία στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον
(ιστοσελίδες και μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΕ ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ
SITE ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ;
ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΣΑΙΖΟΝ 2022 ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ;)
και συνεπώς η όποια προσπάθεια, όσο καλή και να ήταν, ουσιαστικά θα έπεφτε στο κενό μιας και δεν θα μπορούσε να παρουσιαστεί σε ένα ευρύτερο ακροατήριο.

Αντί λοιπόν η Δημοτική Αρχή να ανακαλύπτει αόρατους εχθρούς που την πολεμούν, όπως πρόσφατα μάλιστα ανέφερε ο Δήμαρχος, λέγοντας πως «Η επιτυχία του τουρισμού μας, απάντηση σε όσους επένδυσαν και επενδύουν στην καταστροφή!» θα έπρεπε να εργάζεται με σοβαρό και συντεταγμένο τρόπο για να επιτύχει τους στόχους της.

Η παράταξή μας θα παραμείνει προσηλωμένη στον εποικοδομητικά ελεγκτικό τρόπο εργασίας που μέχρι τώρα λειτουργεί και θα είναι αρωγός στις όποιες θετικές προσπάθειες στο μέλλον, δεν μπορεί όμως παρά να καταψηφίσει την συγκεκριμένη διαδικασία.

Καλές γιορτές και Καλή Χρονιά σε όλους, με την ελπίδα σύντομα να πάρουμε πίσω τις ζωές μας.

Ο Δημοτικός Σύμβουλος της παράταξης «Στροφή στο Μέλλον»

 

Θανάσης Ανωγιάτης

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Τεχνική Ανάλυση

Προκειμένου να παραχθεί υψηλή προστιθέμενη αξία για ένα έργο τόσο σημαντικό για την προβολή της περιοχής, είναι απαραίτητο να εφαρμοστεί μια σειρά κινηματογραφικών τεχνικών. Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν λήψεις φωτογραφικής αποτύπωσης μεγάλης διάρκειας (time-lapse) και πολύ μεγάλης διάρκειας (hyper-lapse) προκειμένου να προβληθούν συγκεκριμένα σημεία, τοποθεσίες και δραστηριότητες όπως μουσικά και χορευτικά φεστιβάλ ή άλλες πολιτιστικές και κοινωνικές δράσεις.

Επιπλέον, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν αερολήψεις με τη χρήση ιπτάμενων μηχανών φωτογράφησης (drone) με δυνατότητα κινηματογράφησης σε ποιότητα 4K ώστε να αποτυπωθούν και να προβληθούν με εντυπωσιακό τρόπο η πόλη και συγκεκριμένα σημεία ενδιαφέροντος.

Η χρήση σταθεροποιητών εικόνας (Steadicam) κρίνεται αναγκαία για την πραγματοποίηση σταθερών κινούμενων λήψεων με στόχο να μεγιστοποιήσει την εμπειρία απεικόνισης για το θεατή.

Παρότι συχνά η φύση και η αρχιτεκτονική θεωρούνται ως κάτι στατικό, η δημιουργική σύνθεσή τους θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν αληθινό χορό χρωμάτων. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφασή στην καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του φωτός προκείμενου να επιτευχθεί η επιθυμητή αυτή σύνθεση.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

o Λήψεις UHD 4K Super35 με αισθητήρα εικόνας πλήρους καρέ (Full Frame), σε διάφορα καρέ ανά δευτερόλεπτο (23,98-24-100-200-400-800 σε Pal color encoding (Eu) (https://en.wikipedia.org/wiki/PAL)

o Εγγραφή 10bit, 4:2:2 σε εξωτερικό σύστημα καταγραφής εικόνας

o Τα αρχεία τύπου Raw θα πρέπει να ληφθούν σε Slog 2 και Slog 3.

o Λήψεις διαχωρισμού οθόνης (Split Screen Shots)

o Όλα τα βίντεο εσωτερικής κάμερας θα πρέπει να μετατραπούν σε 4K UHD 3840×2160 ProRes HQ 4.2.2 fps 23,98 και να παραδοθούν σε σκληρό δίσκο ή USB stick.

o Η διαβάθμιση χρώματος είναι το στάδιο της επεξεργασίας που προσδίδει στο βίντεο τον τελικό χαρακτήρα του. Μετά τη λήψη των τελικών πλάνων, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί διόρθωση και διαβάθμιση χρωμάτων σε κάθε εικόνα ξεχωριστά έτσι ώστε να επιτευχθεί μια συνεπής και ομοιόμορφη αίσθηση κατά μήκος του φιλμ.

Ελάχιστος Εξοπλισμός

Κάμερες

Φακοί: Φακοί σταθερής εστιακής απόστασης και teleconverter

Εξωτερικός Καταγραφέας

Drone

Σταθεροποιητής

 

Μοντάζ και Τεχνική Επεξεργασία (Post Production)

Μετά τη λήψη των απαραίτητων πλάνων το έργο θα πρέπει να επεξεργαστεί στο κατάλληλο πρόγραμμα, ενώ η χρωματική διόρθωση θα πρέπει επίσης να πραγματοποιηθεί στο ανάλογο πρόγραμμα.

Όσον αφορά το ηχητικό-ακουστικό κομμάτι, ως κύριο θέμα προτείνεται η χρήση ορχηστρικής- κινηματογραφικής μουσικής. Η μουσική θα πρέπει να συνδυαστεί με συγκεκριμένες αφηγηματικές αναφορές αλλά και με καλαίσθητα γραφικά μηνύματα που θα ενσωματωθούν μέσω του κατάλληλου προγράμματος.

Πνευματικά Δικαιώματα

Οι δημιουργοί του έργου θα πρέπει να εκχωρήσουν την άδεια χρήσης και τα πνευματικά δικαιώματα των παραδοτέων στο Δήμο Πρέβεζας για τη χρησιμοποίησή τους σε διαδικτυακές και τηλεοπτικές καμπάνιες χωρίς κανέναν περιορισμό χρήσης.

Όλα τα φιλμ-βίντεο κλίπ (Raw media) θα πρέπει να είναι σε μορφή 4K UHD – ProRes HQ 4:2:2. Επιπλέον, θα πρέπει να περιλαμβάνεται κωδικοποίηση h.264 HQ για καλύτερη απόδοση στα κοινωνικά δίκτυα όπως το YouTube.

Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να παραδοθούν σε εξωτερικό σκληρό δίσκο ή USB stick.

Η παράθεση των πλάνων θα πρέπει να γίνει με χρονολογική σειρά, με το ανάλογο ύφος. Επίσης, θα πρέπει να υπάρχουν πλάνα και με τις τέσσερις εποχές του έτους, κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλά και της νύχτας για την προβολή της σύγχρονης Πρέβεζας, της διασκέδασης και της ψυχαγωγίας.

Τονίζουμε ότι τα ανωτέρω βίντεο προβολής του προορισμού, οφείλουν να είναι σύγχρονης τεχνοτροπίας και υψηλής ανάλυσης (μόνο high definition), να διέπονται από μία ενιαία αισθητική και να περιλαμβάνουν τωρινά πλάνα του προορισμού και όχι πλάνα αρχείου.