ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ

Κύρια κατεύθυνση μας είναι η οριστική άρση της απομόνωσης του Δήμου μας από τα κέντρα της χώρας, με βάση την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων που εκκρεμούν. Το παραπάνω είναι υψίστης σημασίας, ειδικά μετά την αύξηση της υπερτοπικής κυκλοφορίας στον παραλιακό άξονα κατά τους θερινούς μήνες και την προβλεπόμενη περαιτέρω αύξηση κυκλοφορίας με την ολοκλήρωση των έργων του οδικού άξονα Ακτίου – Αμβρακίας και τη σύνδεση με την Ιόνια οδό. Σε μια πόλη που είναι και επιδιώκει να είναι τουριστική, δεν είναι αποδεκτό να υπάρχουν πτωχές συνδέσεις. Αποτελούν λοιπόν θέσεις μας:

– Αναβάθμιση του δρόμου Ε.Ο. Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας, οποίος θεωρείται ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους στην Ήπειρο, αφού από τότε που κατασκευάστηκε έχει δεχτεί ελάχιστες βελτιώσεις. Κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου η οδός δέχεται πολύ μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, αφού, περνώντας από όλο το παραθαλάσσιο τμήμα του δήμου, συνδέει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας με όλη την παραλιακή τουριστική ζώνη Θεσπρωτίας και Λευκάδας. Με τη λειτουργία της σήραγγας του Ακτίου η κίνηση έχει πενταπλασιαστεί και αναμένεται πολύ μεγαλύτερη τα επόμενα χρόνια. Υπό αυτές τις συνθήκες σύμπλεξης της τοπικής και υπερτοπικής κυκλοφορίας, οι κάτοικοι και οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που εδρεύουν σε αυτή, είναι εκτεθειμένοι από την υπερτοπική και διαμπερή κυκλοφορία εκατοντάδων χιλιάδων αυτοκινήτων που κινούνται σε αυτήν, με τεράστιους κινδύνους για τη ζωή και την ασφάλεια όλων των διερχομένων. Αυτό που χρειάζεται και θα διεκδικήσουμε είναι η κατασκευή έργων αναβάθμισης της Οδού, με διαχωριστικές λωρίδες, φανάρια, ζώνες επιβράδυνσης, άνω ή κάτω διελεύσεις, παράπλευρους δρόμους, ώστε μαζί με την τουριστική ανάπτυξη να μπορεί η τοπική κοινωνία να λειτουργήσει στα νέα δεδομένα χωρίς θύματα εκατέρωθεν.

– Ολοκλήρωση έργων σύνδεσης της πόλης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό στον κόμβο της Φιλιπιάδας, ο οποίος αποτελεί τον συνδετικό κύριο άξονα που διατρέχει όλες τις δημοτικές ενότητες του Δήμου, ξεκινώντας από τη έξοδο της σήραγγας στον Παντοκράτορα, διασχίζοντας τα δημοτικά διαμερίσματα Ζαλόγγου (Κανάλι) και Λούρου και καταλήγοντας στον κόμβο της Καμπής στην Ιόνια οδό. Μαζί με την τοπική κυκλοφορία παίρνει ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες όλα σχεδόν τα φορτία πρόσβασης στην παραλιακή ζώνη του Ιονίου των όμορων νομών αλλά και της αυξημένης πλέον πρόσβασης εκατοντάδων χιλιάδων επισκεπτών μέσω της νέας Ιόνιας Οδού αλλά και της Εγνατίας, από το Νότο, την Μακεδονία και τις βαλκανικές χώρες. Ο αρχικός σχεδιασμός έχει ανατραπεί και το έργο δεν καταλήγει στην πόλη της Πρέβεζας αλλά στον παραλιακό άξονα Πρέβεζας Ηγουμενίτσας στον κόμβο Φραξύλα και 22 χιλιόμετρα πιο μακριά απ την Πρέβεζα, κάτι το οποίο απαιτεί συνδυασμό έργων της παραλιακής οδού και της ΕΟ Πρέβεζας- Φιλιππιάδας, ώστε η σύνδεση να γίνει ασφαλής σε όλο το μήκος της. Τα έργα πρέπει οπωσδήποτε να διασυνδεθούν – Η δημοτική Αρχή δεν έπρεπε να εφησυχάζει επειδή το έργο ήταν και είναι στον σχεδιασμό του Υπουργείου, γιατί πιθανώς αυτή η αδράνειά της, έχει κρίνει και την μη ολοκλήρωση του έργου.
– Ολοκλήρωση έργων σύνδεσης της πόλης της Πρέβεζας με την Αμβρακία Οδό. Σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν πρόσφατα κατά την παράδοση των 15χλμ Ακτίου – Βόνιτσας, τα υπόλοιπα 33χλμ αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί σε 1,5- 2 χρόνια. Η δημοτική Αρχή οφείλει να αγωνίζεται διαρκώς ώστε να μην σταματήσει το έργο και να μην υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις την ολοκλήρωσή του. Παράλληλα θεωρούμε ότι η θέση των διοδίων θα δημιουργεί πάντα προβλήματα στη οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, αλλά και στη πρόσβαση της Ηπείρου στο διεθνές αεροδρόμιο του Ακτίου. Κατά τη κατασκευή του νέου άξονα Ακτίου – Αμβρακίας, θα πρέπει να μελετηθεί η μεταφορά των διοδίων στη νέα οδό, μετά τον άξονα Βόνιτσας-Αγίου Νικολάου ώστε να απελευθερωθεί η ζώνη Πρέβεζας, Λευκάδας, Δήμου Ανακτορίου από τα τέλη διέλευσης των κατοίκων και των επισκεπτών τους. Τα δε διόδια θα πρέπει να αφορούν την οδό πλέον και όχι μεμονωμένα τη σήραγγα, τονίζοντας ξανά ότι το συνολικό έργο της σήραγγας Ακτίου και του άξονα Αμβρακίας – Ακτίου – Ηγουμενίτσας, αποτελεί ενιαίο έργο υπερτοπικής σημασίας δηλαδή εθνικής και έτσι πρέπει πάντα να αντιμετωπίζεται.
– Το τμήμα της Ε.Ο. Πρέβεζας – Ιωαννίνων από το Φόρο μέχρι την Νικόπολη πρέπει να αποχαρακτηριστεί από Εθνικός Δρόμος και να υπαχθεί στην αρμοδιότητα του δήμου ως δημοτική οδός. Σε συνδυασμό με το τμήμα εντός του αρχαιολογικού χώρου που έχει ενταχθεί στα συγκοινωνιακά έργα του Masterplan τη Νικόπολης (εκτροπή της οδού στον παραλιακό άξονα) για τοπική και τουριστική χρήση, θα δοθεί η δυνατότητα για μετατροπή της οδού αυτής σε δρόμο πόλης, με λωρίδα κίνησης αυτοκινήτου και ποδηλατόδρομο, δημιουργώντας τελικά μια ομαλή σύνδεση και συνέχεια της πόλης με το Αρχαιολογικό Μουσείο και την Αρχαία Νικόπολη.
– Εξασφάλιση καλής πρόσβασης όλων των κοινοτήτων στη θάλασσα με προτεραιότητα το δρόμο που ξεκινά από την Καμαρίνα και καταλήγει σε αυτήν.

Η κίνηση μέσα στον ιστό της πόλης αποτελεί ίσως το μείζον ζήτημα αυτή τη στιγμή στην πόλη – παντού καταγράφονται πεζοδρόμια με ελλιπή γεωμετρικά χαρακτηριστικά, η συντήρησή τους δεν είναι πάντα καλή ενώ είναι πάρα πολύ συνηθισμένο αυτά να καταλαμβάνονται από οχήματα. Και αν είναι δύσκολο για έναν πεζό να ακολουθήσει μια σαφή και ασφαλή γραμμική πορεία από την αρχή του προορισμού του, μέχρι το τέλος, τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα εάν αυτός ο πεζός συνοδεύει ένα παιδικό καρότσι ή είναι ο ίδιος άτομο περιορισμένης κινητικότητας. Πέραν όμως της πεζής μετακίνησης, η Πρέβεζα, ενώ λόγω μεγέθους αλλά και χάρη στη γεωφυσική της μορφή, είναι αναμφίβολα μια πιο τις πιο τυχερές και βολικές πόλεις για τη χρήση του ποδηλάτου, πάσχει πάρα πολύ και σε αυτό το ζήτημα. Το αδιέξοδο της κατάχρησης του αυτοκινήτου δημιούργησε αυτοδίκαια κινήματα επανένταξης του ποδηλάτου στη ζωή της πόλης, που αιτούνται τη δημιουργία ασφαλών συνθηκών κυκλοφορίας του ποδηλάτου και δημιουργία ειδικών δικτύων ποδηλατοδρόμων.
Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, το οποίο έχει παραληφθεί ήδη από το Δήμο, είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο, χάρη στο οποίο καταγράφηκαν όλα τα στοιχεία τα αφορόντα μετακινήσεις, σταθμεύσεις και συνδέσεις της πόλης. Στόχος μας είναι η άμεση εφαρμογή και υλοποίησή του. Στοχεύοντας λοιπόν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων μας και στη βιώσιμη κινητικότητα, θα προχωρήσουμε σε:
– Διαπλάτυνση και βελτίωση της ποιότητας των πεζοδρομίων με αντικατάσταση των πινακίδων, κάδων, δέντρων, στύλων φωτισμού κλπ εφόσον εμποδίζουν τη διέλευση των πολιτών.
– Δημιουργία ολοκληρωμένου και ασφαλούς δικτύου ποδηλατοδρόμων μέσα στον ιστό της πόλης, με ταυτόχρονη τοποθέτηση φαναριών για πεζούς και ποδηλάτες στις επικίνδυνες διασταυρώσεις για την ασφαλή διέλευση των ποδηλάτων και των πεζών από τη νέα πόλη στο ιστορικό κέντρο. Σύμφωνα με τα δεδομένα που προέκυψαν από την καταγραφή του ΣΒΑΚ, μόλις το 3% των μετακινήσεων της πόλης γίνονται με ποδήλατο. Ζητούμενο για εμάς είναι ολόκληρο το φάσμα των καθημερινών αναγκών μετακίνησης να μπορεί να εξυπηρετηθεί με ποδήλατο, με στόχο σε 5 χρόνια από σήμερα η Πρέβεζα να μπορεί να ταυτιστεί με τον ορισμό της πόλης του ποδηλάτου.
– Δημιουργία παρόχθιας ζώνης για πεζούς και ποδήλατο σε όλη την διαδρομή από τη Βρυσούλα μέχρι τη Μαργαρώνα με επέκτασης του οδοστρώματος προς την πλευρά της θάλασσας για την κίνηση των πεζών και των ποδηλατιστών. Απώτερος στόχος μας είναι η δημιουργία μιας παραθαλάσσιας ζώνης αναψυχής – μετακίνησης (πεζή ή με ποδήλατο) από τη Μαργαρώνα στο Κέντρο και από εκεί μέχρι τον Παντοκράτορα.
– Συνεργασία με την Περιφέρεια για την κατασκευή του τμήματος της ποδηλατικής διαδρομής του ευρωπαϊκoύ δικτύου ποδηλατικών διαδρομών (Eurovelo) για τη σύνδεση του δήμου μας με το υπόλοιπο δίκτυο.
– Δημιουργία στόλου συμβατικών και ηλεκτρικών ποδηλάτων για δωρεάν χρήση από τους πολίτες σε κάθε σημείο της πόλης, με ηλεκτρονική εφαρμογή εντοπισμού.
– Δημιουργία στόλου ποδηλάτων – ταξί, ενός οχήματος πολύ φιλικού προς το περιβάλλον, τα οποία θα μπορούσαν να μεταφέρουν εμποδιζόμενα άτομα, ή ακόμα και να πραγματοποιούν μικρές βόλτες για τουρίστες.
– Προώθηση ηλεκτροκίνησης και πρόβλεψη για θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε χώρους στάθμευσης.
– Μέτρα για τον περιορισμό της παράνομης στάθμευσης με ταυτόχρονη εξασφάλιση τρόπου εξυπηρέτησης των δημοτών. Για το σκοπό αυτό προτείνεται η δημιουργία θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης, ώστε να διασφαλίζεται η στάθμευση των επισκεπτών των υπηρεσιών και των εμπορικών καταστημάτων, αλλά και οι θέσεις των κατοίκων κυρίως στις περιοχές κατοικίες, με την εφαρμογή λύσεων «έξυπνης πόλης». Το ΣΒΑΚ προτείνει 1200 θέσεων αποκλειστικής χρήσης κατοίκων, 320 θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης στην οδό και 650 θέσεων στάθμευσης εκτός οδού που θα εξυπηρετούν μακροχρόνιες σταθμεύσεις. Πρόκειται για μια πρόταση που υιοθετούμε πλήρως και θα εξεταστούν τα σημεία και ο τρόπος με τον οποίο θα υλοποιηθεί.
– Μέτρα για τον περιορισμό εισόδου και στάθμευσης οχημάτων στο Κέντρο της πόλης (παρκόμετρα, ελεγχόμενη στάθμευση κλπ). Παράλληλα προτείνεται η παροχή δυνατότητας φορτοεκφόρτωσης με ηλεκτροκίνητα παλετοφόρα, ή χειροκίνητα προκειμένου να απομακρυνθούν αυτοκίνητα και φορτηγά από το ιστορικό κέντρο.

ΠΑΙΔΕΙΑ – ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Στον τομέα της Εκπαίδευσης η δράση της απερχόμενης Δημοτικής Αρχής ήταν υποτονική έως ανύπαρκτη. Δεν ασχολήθηκε με την καταγραφή και την ιεράρχηση και δεν έγινε καμία ουσιαστική προσπάθεια επίλυσης των μεγάλων προβλημάτων συντήρησης των σχολείων. Δεν προέβη σε καταγραφή της σχολικής περιουσίας, ούτε βέβαια σε αξιοποίησής της. Αδράνησε στην προσπάθεια ανέγερσης κτηρίου για το Μουσικό Σχολείο, αν κ έχει βρεθεί το κατάλληλο οικόπεδο. Τόσο το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Πρέβεζας (ΕΕΕΕΚ) που βρίσκεται στη Ν. Σαμψούντα, όσο και το ειδικό νηπιαγωγείο, πάσχουν είτε από ελλείψεις σε προσωπικό είτε από υποδομές. Στον τομέα δε παραγωγής καθαρού εκπαιδευτικού έργου, οι δράσεις ήταν ελάχιστες.
Στον αντίποδα, η «Στροφή στο Μέλλον», δεσμευόμενη να συμμετέχει ενεργά σε όλους τους μικρούς και μεγάλους αγώνες των δημοτών, ώστε η παιδεία να προσφέρεται από την Πολιτεία ισότιμα σε όλους, προτείνει:

– Προγραμματισμός και εκπόνηση όλων των κατάλληλων μελετών για την ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων σε κατάλληλα ιδιόκτητα οικόπεδα και με σύγχρονες προδιαγραφές, έτσι ώστε να είναι έτοιμα να ενταχθούν σε μελλοντικά προγράμματα ανέγερσης νέων σχολικών κτιρίων. Συγκεκριμένα προτείνουμε :

• Την ανέγερση κτιρίου για Μουσικό Σχολείο στο Μύτικα που εκκρεμεί εδώ και μια δεκαετία.
• Την ανέγερση κτιρίων για τα Νηπιαγωγεία, που τώρα βρίσκονται σε ενοίκιο, σε ιδιόκτητα οικόπεδα μέσα στην πόλη, που υπάρχουν στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο και είναι χαρακτηρισμένα για τον σκοπό αυτό (πρέπει πρώτα να γίνει απαλλοτρίωση των οικοπέδων).
• Την μεταστέγαση του ΕΕΕΕΚ (Εργαστήριο ειδικής επαγγελματικής, εκπαίδευσης και κατάρτισης) Σαμψούντας, που λειτουργεί στο παλιό δημοτικό σχολείο Σαμψούντας και το κτίριο αυτό δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες των παιδιών που φοιτούν εκεί. Η Μεταστέγαση προτείνεται να γίνει σε ανενεργό κτίριο του ΚΕΓΕ.

– Διαρκής ενασχόληση των συνεργείων του Δήμου με τη συντήρηση και άμεση επισκευή των σχολικών κτηρίων. Κοστολόγηση όλων των μικρών και μεγάλων προβλημάτων που υπάρχουν και διεκδίκηση όλων των απαραίτητων κονδυλίων για την πλήρη κάλυψη των λειτουργικών δαπανών όλων των σχολικών μονάδων. Σύσταση μητρώου επισκευών Ταυτόχρονα προτείνεται εκπόνηση άμεσα μελέτης στατικής επάρκειας σε όλα τα σχολικά κτήρια.

– Διερεύνηση τρόπων διασφάλισης και συντήρησης σχολικής περιουσίας (τοπογραφικά, περίφραξη, καθαρισμός οικοπέδου κλπ). Επιτακτική ανάγκη είναι να συγκεντρωθούν όλα τα τοπογραφικά σχέδια και οι τίτλοι ιδιοκτησίας των σχολικών κτιρίων. Αυτό θα είναι το πρώτο βήμα, ώστε να γίνουν ολοκληρωμένες μελέτες και να ενταχθούν τα σχολεία σε προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης, με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ ,ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ κ.λ.π. Προτεραιότητα να δοθεί στα παλιά κτίρια ( 1ο, 2ο,3ο Δημοτικό Πρέβεζας, Δημοτικό Ωρωπού κλπ).

– Ενεργή συμμετοχή του Δήμου στην επίλυση ζητημάτων που δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με μαθησιακά προβλήματα ή με ειδικές ανάγκες. Ένα πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση αυτή είναι η δημιουργία προσβάσεων για τα Α.Μ.Ε.Α. σε όλα τα σχολικά κτίρια.

– Πιστεύουμε πως ο Δήμος σε συνεργασία με άλλες δομές κοινωνικής υποστήριξης (ΚΕ.ΠΡΟ.ΝΑ., ΟΚΑΝΑ, Κοινωνική Πρόνοια κλπ.) οφείλει να συμμετέχει ενεργά στην προσπάθεια επίλυσης προβλημάτων των μαθητών (ενδοσχολική βία, πρόληψη ναρκωτικών και άλλων εθισμών, κοινωνικού αποκλεισμού, ασιτίας κ.ά.). Για του λόγους αυτούς θα στηρίξουμε τις υφιστάμενες κοινωνικές δομές με αντικείμενο που συνδέεται με τα παιδιά και τους νέους, ενώ θα δημιουργηθεί τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων.

– Υποστήριξη, αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός της Δημοτικής Βιβλιοθήκης, η οποία μπορεί να παίξει πρωτεύοντα ρόλο στη Παροχή Γνώσεων στους Δημότες, με τη διοργάνωση επιμορφωτικών διαλέξεων, συγκέντρωση και διάδοση των βιβλίων με τοπικό και όχι μόνο περιεχόμενο, έκδοση περιοδικών κλπ. Θετικό βήμα στην κατεύθυνση αυτή αποτελεί η επανέκδοση των Πρεβεζάνικων Χρονικών, η περαιτέρω ανάπτυξη της Λέσχης Ανάγνωσης, και η ενασχόληση των μαθητών σε δραστηριότητες της Δημοτικής Βιβλιοθήκης κατά τους σχολικούς μήνες. Ο χώρος όμως είναι ελλιπής, δεν υπάρχει επαρκής χώρος ανάγνωσης ούτε και ηλεκτρονική πλατφόρμα αναζήτησης τίτλων. Αναγνωρίζοντας το σημαντικό ρόλο που η Βιβλιοθήκη μπορεί να παίξει, δεσμευόμαστε πως θα προβούμε σε ενέργειες για όλα τα παραπάνω.

– Προτείνεται παράλληλα η δημιουργία παιδικής βιβλιοθήκης σε άλλο χώρο, όπου θα μπορούν να πραγματοποιούνται συστηματικά δράσεις για παιδιά, κάτι που λείπει ιδιαίτερα από την πόλη. Ταυτόχρονα θα δημιουργηθεί κινητή παιδική βιβλιοθήκη η οποία θα μεταφέρει τη χαρά του βιβλίου και τη γνώση σε όλα τα παιδιά που ζουν στα χωριά του Δήμου, για τα οποία η πρόσβαση είναι εκ των πραγμάτων πιο δύσκολη.

Το υλικό που υπάρχει στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, τόσο στο τμήμα ενηλίκων, όσο και στο παιδικό τμήμα, είναι αξιόλογο και ενημερωμένο – σαφέστατα χρειάζεται διαρκής ενημέρωση και αύξηση τίτλων. Χρειάζεται όμως κυρίως στήριξη και καλύτερη οργάνωση ώστε να γίνει ο χώρος πιο προσιτός στη λειτουργία του, από όλους τους δημότες και να αποτελέσει έναν ζωντανό κόμβο κοινωνικών και εκπαιδευτικών δράσεων.

– Ενίσχυση Δημοτικού Ωδείου Πρέβεζας και εκσυγχρονισμός του. Θεωρούμε επιβεβλημένη την αναζήτηση νέων αιθουσών και θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο, συνεργαζόμενοι με την Περιφέρεια, να εξασφαλιστεί χώρος στο Στρατόπεδο του Αγ. Ανδρέα για το οποίο εκπονεί ήδη αντίστοιχες μελέτες.

– Διοργάνωση σε ετήσια βάση φεστιβάλ επιστημών, με συμμετοχή μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ΕΚΦΕ (Εργαστήρια, Κέντρα Φυσικών Επιστημών), Πανεπιστημίων, Ιδρυμάτων (Ευγενίδειο, Νιάρχος, Noesis κ.α.). Πρόκειται για μια δράση με εκπαιδευτικό χαρακτήρα, το οποίο βέβαια θα συμβάλλει κυρίως στην εξοικείωση των νέων με τις επιστήμες και τις νέες τεχνολογίες, παράλληλα όμως θα δώσει παράλληλα πνοή και στον τομέα του τουρισμού. Είναι εξάλλου γνωστό ότι τελευταία πολλές επιστημονικές ημερίδες γίνονται σε χώρους αναψυχής (π.χ. café) ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη αμεσότητα μεταξύ των ακροατών και των επιστημόνων, κάτι που σημαίνει γενικότερη κίνηση της αγοράς και του τοπικού εμπορίου.

– Μείωση ψηφιακού χάσματος με την οργάνωση δωρεάν σεμιναρίων χρήσης νέων τεχνολογιών από όλες τις ηλικίες.

– Η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, σε συνεργασία με το Τμήμα Προγραμματισμού του Δήμου, πρέπει να εκμεταλλευτεί τις υπάρχουσες δομές που παρέχουν γνώσεις στους πολίτες και να επεκταθεί και σε άλλους τομείς. Η παροχή εκπαίδευσης μπορεί να γίνει μέσα από τις δομές « Δια Βίου Μάθηση», Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, Ευρωπαϊκά Προγράμματα Εκπαίδευσης Νέων, ενώ προτείνεται να καθιερωθούν Δωρεάν σεμινάρια δημιουργικής απασχόλησης κ.α. Προτείνουμε τη δημιουργία μιας πλατφόρμας μέσω της οποίας θα ενημερώνονται διαρκώς οι ενδιαφερόμενοι πολίτες για όλες τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα ανά δημοτική ενότητα ή ακόμη και να παρακολουθήσει online σεμινάρια.

– Ουσιαστική αξιοποίηση των υπαρχουσών κτιριακών δομών του Δήμου όπου μπορεί να παρέχεται εκπαίδευση καθώς και των χώρων φυσικού ή ιστορικού ενδιαφέροντος, όπως το Πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής, το Ναυτικό Μουσείο, το Μουσείο Αρχαίας Νικόπολης, το λαογραφικό Μουσείο στην Καμαρίνα, το μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Νιοχώρι, η Αρχαία Κασσιόπη, οι Πύλες του Άδη, Μνημείο Ζαλόγγου, Παρατηρητήριο Πουλιών στη Σαλαώρα κλπ). Είναι ανάγκη να βρεθεί τρόπος μεταφοράς των μαθητών στους τόπους αυτούς.

– Δραστηριοποίηση και αναβάθμιση του ρόλου της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, με συχνές συνεδριάσεις και ενασχόληση με όλα τα θέματα που την αφορούν και ανάπτυξη πρωτοβουλιών και διεκδικητικών αγώνων για την Παιδεία. Προτείνουμε η Επιτροπή να συμπληρωθεί με ένα μέλος του Συλλόγου Καθηγητών του ΤΕΙ, ένα μέλος του Συλλόγου φοιτητών ΤΕΙ και ένα μέλος των Ναυτικών Σχολών. Βέβαια, σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, τα μέλη αυτά δεν μπορεί να είναι μόνιμα, μπορούν όμως να συμμετέχουν σε όλες τις συνεδριάσεις με δικαίωμα λόγου και όχι ψήφου.

Ο αθλητισμός και η σωματική άσκηση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των ανθρώπων και βασικό στοιχείο το οποίο προωθεί τη συνεργασία, τον διάλογο και τη συμμετοχή.

Ο αθλητισμός έχει μια σειρά από οφέλη καθώς:

• προάγει τη σωματική και την ψυχική ευεξία
• διαπαιδαγωγεί και προωθεί βασικές κοινωνικές αξίες
• μπορεί να γεφυρώσει κοινωνικές διαφορές.
• προβάλλει τις δεξιότητες των ατόμων με αναπηρία
• φέρνει τις κοινότητες των ανθρώπων πιο κοντά
• είναι ένας σημαντικός και ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας της οικονομίας
• συμβάλλει στην ανάπτυξη και την απασχόληση.

Οι αθλητικές δημοτικές υποδομές αποτελούν κομμάτι του δημόσιου χώρο, γι αυτό οι υπάρχουσες υποδομές έχουν ανάγκη από συνεχή συντήρηση-εκσυγχρονισμό, προκειμένου να είναι ασφαλής και λειτουργικές.
Η αθλητική δραστηριότητα για μας είναι κοινωνικό αγαθό και δικαίωμα κάθε δημότη είτε κατοικεί στην πόλη της Πρέβεζας και τις έδρες των δημοτικών ενοτήτων, είτε κατοικεί στα χωριά.

Στο πλαίσιο αυτό η παράταξή μας εντάσσει στο πρόγραμμά της:

– Συντήρηση όλων των υπαρχουσών αθλητικών εγκαταστάσεις που ανήκουν στην διαχείριση του δήμου (στάδια, γήπεδα, γυμναστήρια, κολυμβητήριο, κλειστά γυμναστήρια σχολικών εγκαταστάσεων, ανοικτές αθλητικές εγκαταστάσεις στις γειτονιές, συνοικίες και χωριά). Στελέχωση των αθλητικών εγκαταστάσεων με το αναγκαίο προσωπικό και συνεργασία με τους αθλητικούς συλλόγους που χρησιμοποιούν τις αθλητικές εγκαταστάσεις (συνδιαχείριση) προκειμένου να είναι ασφαλείς και λειτουργικές. Προτείνεται η θέσπιση για την είσοδο στις αθλητικές εγκαταστάσεις, είτε των αθλητικών συλλόγων, είτε μεμονωμένων ατόμων, είτε ατόμων που μετέχουν σε προγράμματα μαζικής άθλησης και προπονούνται σε κάθε δημοτικό χώρο άθλησης, της κάρτας μέλους, κάτι το οποίο θα συμβάλλει στην καλύτερη οργάνωση και λειτουργία των χώρων και των δράσεων. Την κάρτα θα μπορεί ο πολίτης να προμηθεύεται από το Δήμο.

– Συντήρηση και αναδιοργάνωση των αθλητικών εγκαταστάσεων στην Κυανή Ακτή με:

• Άμεση ενεργοποίηση της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Υπουργείου Πολιτισμού και Δήμου Πρέβεζας για τα έργα συντήρησης μηχανολογικών & κτιριακών εγκαταστάσεων του κολυμβητηρίου, ώστε στη συνέχεια να είναι δυνατή η συνεχής λειτουργία του κολυμβητηρίου όλο το χρόνο. Απώτερος βέβαια στόχος είναι βέβαια η δημιουργία ενός κλειστού κολυμβητηρίου ολυμπιακών διαστάσεων με σύγχρονες εγκαταστάσεις το οποίο θα δουλεύει όλο το χρόνο.
• Βελτίωση των υποδομών των γηπέδων μπάσκετ και τένις με επίστρωση σε όλα τα γήπεδα αθλητικού ελαστικού τάπητα υψηλής απορροφητικότητας σε κραδασμούς, που προφυλάσσουν από τραυματισμούς.
Αυτό θα έχει αποτέλεσμα την αναβάθμιση τόσο του διεθνούς τουρνουά ITF της Πρέβεζας ,όσο και του 3on3 Basketball Tournament, που διοργανώνονται κάθε χρόνο στις εγκαταστάσεις της Κυανής Ακτής.

– Βελτίωση και εκσυγχρονισμός του Δημοτικού Σταδίου Πρέβεζας με:

• Δημιουργία στίβου οκτώ διαδρομών, αγορά του απαραίτητου εξοπλισμού (εμπόδια, στρώματα , βατήρες, κλπ), συντήρηση των βαλβίδων για τις ρίψεις.
• Συντήρηση του κλειστού προπονητηρίου που βρίσκεται πίσω από την κερκίδα, αντικατάσταση της στέγης από αμίαντο, αντικατάσταση του ελαστικού τάπητα και αγορά οργάνων.
• Επέκταση του βοηθητικού χώρου προπόνησης.
• Αναβάθμιση των αποδυτηρίων.

– Βελτίωση και εκσυγχρονισμός αντιστοίχως των δημοτικών σταδίων που βρίσκονται στις Δημοτικές Ενότητες Λούρου και Ζαλόγγου.

– Υποστήριξη και διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων Διεθνούς, Εθνικού, Περιφερειακού, Δημοτικού επιπέδου και φορέων τοπικού χαρακτήρα.

• Με την αναβάθμιση του Δημοτικού Σταδίου Πρέβεζας στόχος είναι η διοργάνωση με την υποστήριξη του Δήμου Πρέβεζας, αγώνων στίβου σε τοπικό – Περιφερειακό επίπεδο, όσο και η διοργάνωση κάποιας από τις μικρές κατηγορίες των διασυλλογικών ή πανελληνίων πρωταθλημάτων.
• Την αναβάθμιση τις διοργάνωσης σε συνεργασία με το σύλλογο δρομέων Πρέβεζας, του ‘’Εν Νικοπόλει Άκτια Δρόμου’’ με συμμετοχή και αθλητών από τις πόλεις της 12άδας (αδελφοποιημένες πόλεις με την Πρέβεζα)
• Τη διοργάνωση και αναβάθμιση του αγώνα Τριάθλου ο οποίος θα μπορούσε να εξελιχθεί σε σημαντικό αγώνα για την περιοχή αλλά αναβλήθηκε επ’ αόριστο μετά την πρώτη διεξαγωγή του λόγω τις αδιαφορίας της σημερινής δημοτικής αρχής.
• Την οργάνωση ποδηλατικών αγώνων δρόμου και ορεινής ποδηλασίας όπως η «ανάβαση Ζαλόγγου», «Ο ποδηλατικός γύρος του Δήμου», «γύρος Ζαλόγγου» κλπ.
• Την οργάνωση αγώνων κολύμβησης κλπ.

– Δημιουργία ναυταθλητικού κέντρου για θαλάσσια αθλήματα (σκι, κωπηλασία, ιστιοπλοΐα κλπ), κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για μια πόλη σαν την Πρέβεζα που περιτριγυρίζεται από θάλασσα, καθώς αποτελεί από μόνο του παράγοντα ανάπτυξης θαλάσσιου τουρισμού.

– Συντήρηση και εκσυγχρονισμός πίστας Moto-Cross στον «Κούκο» και επιδίωξη συνεργασιών για διοργάνωση αγώνων, εκδηλώσεων κλπ.

– Δημιουργία Πίστας αναρρίχησης στο Ζάλογγο και στο Νταμάρι του Αγίου Θωμά.

– Κατασκευή αίθουσας για τα αθλήματα αγωνιστικής γυμναστικής, ενόργανη, ακροβατική ρυθμική.

– Κατασκευή πίστας skateboard.

– Αγορά υπαίθριων οργάνων άθλησης και τοποθέτηση τους σε χώρους όπου έχουμε άθληση περιπατητών, δρομέων και παιδιών, όπως ο πεζόδρομος της τάπιας πίσω από το γήπεδο, το δάσος του Μονολιθίου κλπ.

– Δημιουργία ανοιχτών ελαφρών αθλητικών εγκαταστάσεων ανά γειτονιά και χώρο, σε συνάφεια και με το υφιστάμενο ΓΠΣ.